fredag den 16. maj 2014

Hestejob!

Forbes, den 22. april til 12. maj 2014
 
Jeg vil gerne afslutte mit farm work, og manglede ikke meget for at det kunne lykkes. Så i påsken søgte jeg efter job. Jeg sendte en masse ansøgninger torsdag, fik noget respons, og tirsdag eftermiddag landede jeg på mit nye arbejde, en hestefarm. Det var lidt underligt at side i toget tirsdag, og være på vej til et nyt arbejde, for det hele var gået så hurtigt, så havde ikke haft meget tid til at tænke over det.
Hestejob! Dette var igen en af de punkter der står på min ’to do’ liste over Australien. Jeg har lige fra begyndelsen af, før jeg tog afsted haft i tankerne, at jeg gerne ville arbejde på et sted med poloheste. Heste som bruges til sporten polo skal have en masse motion, og derfor ville det blive muligt at få redet en masse heste hver dag, og det var dette jeg gerne ville prøve af. Fyre der elsker traktorer prøver at arbejde på maskinstation, for at få kørt en masse traktor, og på den måde få løbet hornene lidt af sig på det punkt. Jeg tror, at heste jobbet for mig, lidt ville blive ”hestepigens” (hader egentlig dette ord, men har ikke noget bedre) form for maskinstation, få redet en masse, og få løbet hornene af sig på det punkt. Derfor var jeg virkelig glad, da det lykkes mig at få dette job, da jeg endelig fik mulighed for at afprøve det, og så passede det endda med mit farm arbejde.
Gården, som hedder Greenock, ligger ca. 65 km (syd-vest) fra byen Forbes, så langt ude på landet. Forbes ligger 7 timers tog- og buskørsel vest fra Sydney, kender ikke helt kilometerafstanden.
Det er en stor ejendom, det jeg vil kalde en rigtig gård, der er var mange længer, med maskiner, og det er lidt det, jeg forbinder med en gård, de mange bygninger som giver den størrelsen. De havde flere forskellige maskiner, mest biler (tror de havde mindst 5 biler der blev brugt på gården, så havde sønnen en, moren havde en, og der var en de brugte til at køre til busstopstedet med). Men de havde også traktorer, lastbiler, en kæmpe hestetrailer og lidt andet.
De havde dyr, de var bare ude på marken, så de behøvede ikke opstaldning til dem. De havde rigtig mange får, både der hjemme, og så havde James, manden, også nogle får sammen med hans onkel lidt længere nede af vejen. Derudover havde de noget fede kvæg, jeg tror også, at de havde lidt planteavl, til eget forbrug og til salg. Og til sidst, men ikke mindst, hestene!
De havde i alt 8 heste hjemme på ejendommen, som skulle rides, derudover havde de nogle ungheste, som gik ude på marken og passede sig selv.
Jeg ved ikke om man kan kalde stedet en hestefarm, da hestene bare var deres hobby. Familien red polo cros, hvor spillet minder lidt om polo, men der er bare ingen penge i polo cros, det er kun for sjov. Jeg kommer mere ind på spillet senere. Det var lige præsentationen af stedet. 
 

Ingen kommentarer: