onsdag den 7. maj 2014

Arenaen

Tamworth, februar til midt marts.

Rafe ville bygge en stor arena til hans cutting ridning og træning. I modsætning til Amandas arenaer som bare behøvede en god bund og et simpelt hegn, så var Rafes arena langt mere omfattende.
 
 
Det var en stor firkantet arena, hvor der på en af langsiderne var en lille rund arena, med en gate ind til den store. På den anden langside skulle der lige ledes være en mindre arena, men firkantet. Alle disse mindre arenaer, var til at træne heste, eller have heste eller kvæg, som så kunne lukkes ind i den store arena. Rafe havde mange gennemtænkte planer om, hvordan det hele skulle fungere, når arenaen en gang blev færdig…   
Der skulle jernstøtter i jorden, til at holde hegnet, disse støtter var heldigvis i jorden, da jeg kom. Mellem jernstøtterne skulle der så sættes jernrør op, der skulle i alt sættes tre jernrør op i forskellige højder. Det var hovedsageligt det jeg hjalp med på arenaen, men det tog også virkelig lang tid af få dem sat op. Jeg skulle også måle og afmærke, hvor det var jernrørene skulle side på stolperne. Til det, var det også min opgave at hente rørene, så de var klar til at blive skåret til.



 
Det er ikke altid lige lidt at tage billeder med min mobil, så min finger kom lige i vejen.
 
Så mens jeg hentede rørene skar Rafe dem til, så de passede i længden. Jeg hjalp med at holde rørene oppe i den rigtige højde, mens Rafe svejsede dem fast til stolperne.

Der var virkelig meget arbejde, og det tog tid, men det var tilfredsstillende, at det gik frem af og det begyndte at ligne noget.


Planen var så, at når alle rørene var sat op, så skulle de beklædes med træ som en væg. Først skulle alle jernstolper og rør dog pudses fri fra rust. Jeg havde pudset nogle rør fri fra rust, men den store omgang med det arbejde, skulle vente til alle rørene var blevet sat op. Heldigvis nåede jeg at stoppe inden alle rørene blev sat op og dermed slap jeg for at skulle pudse alt det jern, det var jeg virkelig glad for. Planen var derefter at hele indersiden af ’væggen’/siden skulle beklædes med træ, jeg kan kun forstille mig, hvor lang tid det projekt ville tage. Rafe er meget perfektionistisk og derfor skulle det hele side lige i øjemål, og gjorde også at det tog lidt længere tid. Jeg ved ikke, hvor hurtigt de fik en anden backpacker til at arbejde for sig. Men når jeg tænkte på, hvor langt vi nåede med arenaen, mens jeg var der, så tror jeg at planerne om, hvornår den ville blive færdig havde rigtig, rigtig lange udsigter…
 

 
 

Ingen kommentarer: