torsdag den 29. maj 2014

De daglige opgaver i Forbes

Forbes, den 22. april til 12. maj 2014
 
 
Arbejdet forløb sådan, at jeg havde mine faste arbejdsopgaver som skulle udføres, og så havde jeg frihed under ansvar. Det var min egen opgave at planlægge mit arbejde, og sørge for at alt var som det skulle være. Jeg kunne derfor selv planlægge min dag og bestemme, hvornår det passede mig at holde pauser. Jeg fortrækker denne form for arbejdsstil, især når jeg alligevel skal udføre det hele selv. Jeg fik udarbejdet nogle rutiner, så jeg kunne klare arbejdet så hurtigt som muligt, og dermed holde lidt mere fri om eftermiddagen.
 
Dagene forløb meget ens, og startede med at hestene skulle have hø. De 8 heste var fordelt på 3 forskellige indhegninger, og jeg havde en ATV’er med en lille fin trailer, så jeg kunne køre rundt og fodre dem. Her på gården var det dog bestemt ikke tilladt at race rundt på ATV’eren, som det var hos familien Graham i Nowra. Samtidig med at jeg gav dem hø, skulle det også vurderes, hvorvidt de skulle have dækkenerne af eller beholde dem på, denne situation viser at hesteejere ikke altid er lige lette at tilfredsstille. Da 5 af hestene var blevet klippet, skulle det derfor hver morgen vurderes om de skulle beholde de to dækkener på, eller om de kunne nøjes med et dækken i løbet af dagen, og om jeg evt. skulle vente med at tage dækkenerne af i løbet af dagen. Det er altså ikke nemt at vurdere for andre, hvordan deres heste synes, at dagens temperatur er, når været skifter lidt fra dag til dag. Nemmere bliver det ikke når det er deres efterår, men for mig føles det mere som nogle sommerdage, selvom nogle dage var lidt køligere. Familien rider polo cros konkurrencer i vinterhalvåret, og hestene bliver klippet til denne sæson. Det er fordi hestene sveder så meget efter polo-kampen, og skal derfor vaskes for at køle dem ned, men har de lang pels vil det tage lang tid for dem at tørre pga. det kolde vejr, og de vil derfor blive kolde og have større risiko for at blive syge. Derfor bliver de klippet, da de dermed tørre hurtigere, og kan blive holdt varme ved hjælp af dækkener.
 
Efter morgen fodringen var det tid til at få redet hestene, mere om det i et andet afsnit.
 
Indhegningerne skulle også holdes pæne, og da de havde lidt små jordfolde, var det derfor vigtigt at rense indhegningerne for møg. Dette job kunne jeg dog heldigvis bare gøre hver anden dag, så jeg havde en dag, hvor jeg red en masse heste, og den anden dag red jeg så lidt færre og rensede indhegningerne. Heldigvis skulle indhegningerne ikke renses totalt, det var mere, så det var pænt og rent omkring foderet og omkring lågen. Der havde jeg også ATV’eren og en anden lille trailer til hjælp. Jeg håbede, at der ville komme en anden backpacker til at hjælpe med denne opgave, og med hestene, især fordi der i den første uge havde været en masse ekstra arbejde med at rense indhegningerne for gammelt hø. Jeg gik og drømte om, at der ville komme en anden backpacker der kunne komme mig til undsætning, også fordi de sagde, at de plejede at have to. Men det tog sin tid, den første der skulle komme, dukkede aldrig op som planlagt, og så var der lidt problemer med at få en anden, det endte med at jeg fik selvskab i min sidste uge, men han blev sat til at hjælpe James, så det var ikke så meget hjælp jeg fik med hestene.
 
Dagen sluttede af med fodring, og med at ordne dækkenerne til natten. Ved denne fodring skulle de ud over hø også have foder, som jeg blandede til dem. Heldigvis var børnene ret gode til at hjælpe med dette, og de skiftes til at komme ud og hjælpe til.  
 

Ingen kommentarer: