fredag den 16. maj 2014

Familien i Forbes

Forbes, den 22. april til 12. maj 2014
Familien består af faren, James, moren Tami, og de har fire børn fra alderen ca. 13 til 19 år. Det er en okay flink familie, jeg har lige skulle vænne mig til familiens meget hårde tone. Jeg synes, at de råber meget af hinanden, i stedet for at snakke sammen, og har en meget hård og direkte måde at sige tingene på, til hinanden. Det er bare slet ikke noget jeg er vant til fra min familie, så jeg har savnet min dejlige familie, hvor vi snakker sammen og behandler hinanden så pænt som muligt.
James er en helt anden type, end jeg er vandt til, det er hans meget hårde, og direkte måde at sige tingene på. Efter som jeg har lært ham lidt bedre at kende, er jeg blevet bedre til håndtere ham, den måde han siger tingene på får det til at lyde så hårdt, men det er ikke altid at han mener tingene lige så slemt som han får det til at lyde. Derudover er han meget punktlig, perfektionistisk, og derfor vil han have, at alt er perfekt. Han forventer også, at alt arbejde bliver udført til punkt og prikke, og han vil kun forklare tingene en gang, så har man bare at forstå tingene. Jeg synes også, at de forventer meget af deres backpacker, og tager lidt arbejdskraften for givet, jeg havde nok håbet at de var lidt mere taknemmelige over gratis arbejdskraft, men det føles ikke sådan. Som sagt går det fint, jeg ved det er sådan han er, og han vil også have, at man siger noget igen, hvis man ikke synes at tingene er i orden, så det prøver jeg at gøre. (James ses til højre ni billedet, på den hvide hest.)
 
Tami hun er heldigvis rigtig flink. Hun er stadig meget bestemt, men hun virker lige som familiens venlige ansigt ud af til, og er også hende der er bedste til at vise lidt venlighed og forståelse. Men det er ikke fordi, at der bliver givet ved dørene, man er backpacker og det føles som om, at man skal huske den afstand, man bliver ikke anset for at være en del af familien i den tid man arbejder hos dem. (Tami ses ved siden af James, det er Isac der står med hesten.)
Heidi hun er den ældste datter 18-19 år, og er flyttet hjemmefra. Hun går på universitetet og studere til lære. Hun ligner virkelig sine forældre på sin væremåde, hun er meget bestemt og kontant.
 
 
Isac han er 17 og går i det der vil svare til gymnasiet der hjemme. Det er bare nemmest, hvis man forstår tingene af sig selv, for der er ikke så meget overskud til at forklare. Men det må heller ikke være let at være teenager i den familie.
 
Tye han er omkring de 15 tror jeg. Han har været meget flink til at forklare, og har nærmest været boss, hvis James ikke lige var der. (Tye ses til højre på billedet.)
 
 
Hannah hun er 13 og nok hende jeg synes der er sødest, hun er i hvert fald den der er nemmeste at snakke med, trods den store aldersforskel. Hun har været flink til at snakke, og har nogle gange vist mig forskellige ting, bare for at snakke lidt. Jeg tror, at hun synes, at det var hyggeligt, og jeg synes at det var godt med en der viste lidt interesse og gav selvskab.
 
Det er ikke en familie der snakker meget sammen, så almindelig ’hyggesnak’, hvis man kan kalde det det, er der ikke meget af.
Måltiderne er meget, meget stille, og derfor bliver der mest set tv. Igen en ting der er helt i modsætning til min familie, hvor måltiderne er vores nøglepunkt, hvor vi får set og snakket med hinanden. (Den anden backpacker der kom senere, synes også, at familien var utrolig stille under aftensmaden, så det er ikke kun mig der har det sådan.)

Ingen kommentarer: