søndag den 14. september 2008

Hverdag igen...

Det betyder, at jeg nu vil beskrive min hverdag igen, og forhaabentlig kan I nu laese den.
Vi har faaet et nyt skema, og det betyder at vi moeder senere, samtidig med at moderen er rejst. Men jeg beskriver den som den var de to foerste uger, saa kan i faa den "nye" en anden gang.
Vaekkeuret ringede omkring halv 7, proevede at regulere det en gang i mellem for at se om jeg stadig kunne naa det hele, jeg har kun loebet efter bussen en gang, saa det betyder jo bare jeg ikke har trukket tiden langt nok...
Deres vand tager bare saa lang tid om at blive varmt, det er bare iskoldt og lige pludselig er det selvfoelgelig brandt varmt. Men jeg er ved at laere det. Saa er der morgenmaden, det er en slags muslie med maelk, har nemlig spist dem der ligner corn flaks mest, saa jeg matte finde noget andet. De har rigtig mange forskellige slags. Ca. halv 8 koerer bussen fra et busstopsted naer huset og til stationen i Hurstville. Derefter er det med tog til en station i byen der hedder Town Hall. Den er saa svaer at finde ud af for der er mange udgange, men nu ved jeg hvilken retning jeg skal gaa i(det tog mig en uge, tror jeg, foer jeg vidste hvilken retning, jeg skulle gaa i, for at finde den rigtige udgang). Naa skolen startede 8:30 AM, saa var der time til 10:00AM. Pause og time igen til 12:00 hvor der saa er en times frokost pause. Det er bare generalt engelsk som en nivoau-inddelt. Efter pausen er der det mere delt op efter oenske, hvor jeg saa har valgt gramma, den foerste uge havde jeg skrivning. Skolen slutter kl 2, med mindre du gerne vil lave nogle flere aktiviteter, saa som sport eller oplaeg af en eller anden art.
Jeg kommer typpisk hjem kl 4 PM saa er det oftes tid til en kop te, meget gerne med en tim tam, og maaske et stykke kage. Eftermiddagen og aftenen gaar med lidt lektier, fjernsyn, hjaelpe til eller snakke med moren hun er nemlig altid i koekkenet. De spiser ca. samme tid som der hjemme omkring kl 7 PM. Deres mad ligner egentlig meget vores og alligevel ikke, da vi har kartogler og koed, deres er lidt mere enkelt, hvis du kan bruge det ord, maaske bare pasta med ganske lidt koed. Moren er italiener saa det er inspireret af det lasange og den slags. Vi faar 'ofte' kyllinge stykker med en slags floedekartofler. Det var vist det. Hvis der er noget der skal uddybes, maa I endelig sige til. Saa kommer der et indlaeg senere med aendringerne.

Ingen kommentarer: