onsdag den 3. september 2008

ELC

E: English. L: Language. C: Company! Det er saa min skole, som hedder det, hvor jeg helt uden tvang har sagt ja til at gaa. Alderen er lidt svingende, jeg tror den gaar fra omkring de 20 til 24 maaske, men der er ogsaa nogle stykker som er omkring de 30. Skoleopholdet bliver i 5 uger, og det er saa laenge mit jeg skal vaere her i Sydney, naar man snakker skoledage. Jeg ved ikke, hvor mange vi er, men maaske omkring 11 - 12 klasser, det skal saa lige siges inden i falder ned af stolene at vi ikke er saa mange i klasserne, i min er vi kun 9 stykker. Det er dejligt, at der ikke er saa mange i klasserne, det goer det lidt nemmere at kaste sig ud i det englske med de spoergsmaal og svar man nu har. Der er rigtig mange fra Japan, Korea og Thailand, men det afspejler egentlig ogsaa bare den australske befolkning(der er mange china towns). Der er ogsaa rigtig mange fra brasilien. Jeg er den eneste dansker, saa der er ikke den store mulighed for at undslippe paa nogen maade, jo det tyske selvfoelgelig, men der er graensen sat! Der er faktisk en del tyskere i forhold til, hvad jeg havde forventet, regnede ikke rigtig med at der var nogen naar der ikke var nogen andre danskere. Skolen er i en hoej bygning ligesom en butik vil vaere og saa er den saa ret lang, paa den maade at den ikke fylder saa meget ud til gaden, men langt ind i bygningen, hvis man kan sige det saadan. Paa den made foelels det ogsaa som om vi er forholdsvis mange, da der ikke er voldsomt meget spildplads. Ja... Det er en god skole(ogsaa ud over det frie internet:) der er en god stemning i klassen, det goer at man kan tage det mere afslappet, man behoever ikke at saette sig bagerst i klassen for at undgaa at laeren skal se en og frygte for, at man skal laese op naar man ikke vil(som i tysk...)
Saa jeg haaber, at det fortsaetter i samme gode stil ogsaa med hensynet til maengden af lektier :) (og nej, det er ikke fordi, vi ikke har faaet nogen for, vi har bare ikke faaet saa mange for:)

Ingen kommentarer: