torsdag den 30. januar 2014

Januar up date

Jeg håber, at jeg i den nærmeste fremtid kan få lavet en lille ’postkort serie’ med billeder fra de forskellige steder jeg har været. Jeg vil så gerne sende jer alle et postkort fra de forskellige steder, men det bliver så dyrt i længden, så derfor gør jeg det på denne måde :-)

Her kommer der lige en generel up date om, hvad jeg har lavet her i januar.

Omkring nytår fik jeg besøg af en veninde fra København, Astrid. Hun havde ikke nogen eksamener i januar, så hun havde tid til at rejse. Derfor har der været 'travlt' i januar fordi vi har rejst rundt.

Vi rejste fra Sydney til Adelaide, hvor vi var i ca. en uge. I den uge brugte vi to af dage på 'Kangeroo island' som er en ø der ligger i "nærheden" alt er relativt her i Australien. Det var en ø der var lidt større end Bornholm, og der var rigtig mange flotte natur steder at se, helt specielt og fantastisk. Derudover så vi fåreklipning, et sted hvor de producerede eukalyptus olie. Vi så vilde koalaer! og kænguruer, dem er jeg dog ved at have set nogle stykker af, så det er ikke så vildt mere ;-)

I Adelaide var vi ude og besøge et heste sted. Hun hed Di Schaeffer og hendes datter som er voksen og nu bor i England hedder Wendy Schaeffer. Wendy var med til at vinde de olympiske lege i 1996, det var simpelthen så vildt at være der, hvor hun havde trådt sine barndoms- og ungdoms fodspor! Moren var rigtig flink til at vise rundt og forklare, så det var rigtig interessant at tilbringe en dag der ude. Så fik vi også lov til at ride en lille tur på nogle af deres heste.

Derefter tog vi til Melbourne. Vi fik ikke rigtig set byen, da vi havde travlt med at tage på tur. Vi var på 'Great ocean road' en smuk kystvej og så 'de 12 apostle'. Så havde vi en dag hvor vi så pingviner. En dag var vi på udflugt i 'the grampiens' som er et stort naturområde med mange bjerge og en masse skov. Der var en fantastisk natur og udsigt, et perfekt sted for en vandre tur. Der var ugen efter at vi havde været der, en kæmpe bushfire i det område vi havde besøgt, så ved ikke hvordan det ser ud nu. Den sidste dag vi havde sammen i Melbourne blev brugt til at se tennis, da Australian open startede der. Det var en stor oplevelse at være med til det, desværre så jeg ikke Caroline spille.

Jeg skulle arbejde, så jeg tog hjem til det, mens Astrid blev i Melbourne nogle ekstra dage og hun så en af Carolines kampe.

Astrid besøgte mig i Nowra sammen med en af mine australske venner, vi var ude og gå i en regnskov og så et flot vandfald. Dejligt med en gåtur i skoven, selvom den er meget anderledes end den vi har der hjemme.

Efter ca. en uges arbjede mødtes jeg med Astrid i Sydney, hvor hun også havde haft nogle dage selv. Vi slappede lidt af sammen og spiste kængurobøf, som var rigtig lækkert. En af dagene tog vi til blue mountains sammen med en dask pige Astrid havde mødt i Sydney, det var rigtig hyggeligt og super flot natur. Så vi fik vandret en masse den dag, heldigvis var der dejlig sol.

I lørdags tog Astrid så hjem igen. Jeg blev i Sydney en dag ekstra for at opleve 'australia day' deres national dag. Jeg tilbragte dagen med en ven, hans kæreste og nogle af deres venner. Vi var på Bondi Beach, var ude at bade lidt i de enorme bølger. Der var nogle forskellige konkurrencer. Spiste fish and chips, som er meget australsk. Senere var vi inde i byen, det var ikke fordi der skete så meget det første sted vi var, senere tog vi videre til Darling Harbour hvor der skete meget mere og hvor der blev sluttet af med et kæmpe festfyrværkeri, som var helt fantastisk og storslående.

Jeg tog så tilbage til Nowra, på malkekvægbesætningen, hvor jeg lige havde nogle arbejdsdage. Havde min sidste dag der i onsdags og er nu i Sydney nogle dage, hvor jeg bare skal slappe af, inden jeg lørdag morgen tager til Tamworth.

Tamworth ligger 6 timer ord vest for sydney, så det bliver en noget længere tur en jeg er vandt til. Det bliver meget spændende, jeg starter arbejde der, men ved ikke 100 % hvad det bliver. Der skulle gerne blive noget mere fri end der har været på kvæggården. På kvæggården synes jeg også selv jeg fik arbejdet igennem, da jeg på ca. 8 dage kom op og have 70 timer. Så det vil være dejligt med noget mere fritid nu. De har heste, der hvor jeg skal hen, så håber virkelig, at jeg kan få lov til at ride, det savner jeg!

Da jeg arbejde i januar, boede jeg hos sønnen og hans kone, de havde 3 børn, så der var nok at se til i pauserne, der blev spillet og generelt var der bare gang i huset.

Nå det er vist lige det meste af det jeg har lavet på det sidste.

Ingen kommentarer: