lørdag den 7. december 2013

Dinah Dyrlæge

Jeg vover mig ud i at skrive denne titel, da jeg synes, at billederne giver en dokumentation for denne titel og udtalelse.

Der var jo en del rod med at jeg blev flyttet fra et projekt til et andet, men i sidste ende lykkes det at jeg fik det kirurgi som jeg kom for. Det var rigtig, rigtig spændende og en stor ting for mig, da jeg ikke har fået lov til at prøve meget praktisk på mim uddannelse. Det fungerede sådan at der var en dyrlæge der stod for det, Jordana, hun fortalte og forklarede, hvad der var vigtigt når man opererede og viste hvordan det foregik. Så fik jeg lov til at sy såret sammen og langsomt fik jeg lov til lidt mere. Jeg fik ret hurtigt lov til at kastrere selv, det var godt at få lov til at lave noget og ikke bare stå og assistere. Derud over steriliserede vi nogle hunde, hvor jeg assisterede på de fleste. Arbejdsfordelingen var sådan at hun åbnede hunden op, fjernede det der skulle fjernes, og så kunne jeg ellers bare få lov til at sy det hele sammen igen. Det blev i alt til at jeg fik steriliseret 4 hunde samt kastreret omkring 20, derud over assisterede jeg til et kejsersnit på en ko, amputation af et ben på en kat og fjernelse af et øje på en hund.
Det var meget lærerigt og jeg havde det godt med rollen som kirurg. Det var noget grænseoverskridende at kaste sig ud i denne nye rolle, men jeg følte mig hurtig tryg og synes at det gik rigtig fint, så jeg behøvede ikke at være urolig. Derud over var Jordana jo altid lige ved siden af til at hjælpe og holdt øje med at jeg gjorde det ordentligt, måske var det bedste af det hele også at jeg stadig har rollen som studerende, og derfor ligger ansvaret for operationen og dyret på hendes skuldre og ikke mine.
Jeg håber, at disse erfaringer kan hjælpe mig når jeg skal søge job i Australien, måske jeg er så heldig at finde noget, hvor jeg kan assistere ved nogle operationer.
 




Ingen kommentarer: